آموزش خیاطی آسان

آموزش خیاطی آسان با رویا

آموزش خیاطی آسان

آموزش خیاطی آسان با رویا

۱۵ دی ۹۸ ، ۱۴:۲۶

الگوی دامن کامل

چگونه به: پیش نویس الگوی دامن نیم دایره

من می توانم به هیچ روش بهتری فکر نکنم که سال جدید پست را بطور رسمی شروع کنم تا اینکه به چیزی توجه کنم که برای هر کسی که لباس خود را بپوشاند ، یک بلوک بزرگ برای ساختمان تلقی می شود: دامن نیم دایره. دامن های نیم دایره به دلایل زیادی شگفت انگیز هستند ، اما من به خاطر پتانسیل آنها آنها را دوست دارم. بیشتر ، من از آنها به عنوان الگوهای بنیادی استفاده می کنم که به آنها pleats یا جمع آوری یا هر آنچه را می خواهم اضافه می کنم. از آنجا که من دامن های کامل تر را ترجیح می دهم ، شروع با الگوی نیم دایره کمی شعله ور به من می دهد. بعلاوه ، تهیه آن نسبت به کار با الگو دامن کلوش اصلی دامن من بسیار زمان بر است و ساده تر است. هنگامی که می دانید چگونه این دامن را تهیه کنید ، می توانید آنرا تنظیم کنید تا متناسب با هر بدنی باشد. به عنوان مثال ، اگر الگوی تجاری دارید و عاشق کالبد شکافی هستید اما می خواهید دامن را کمی تغییر دهید ، باید دانش لازم را برای تحقق بخشیدن به آن داشته باشید.

یکی از طرح های مورد علاقه من - و موردی که همیشه نظرات و سؤالات زیادی را ایجاد می کند - این الگو دامن کلوش است که یک دایره نیم با پلاستیک های جعبه ای معکوس و جیب های درز جانبی است. برای ایجاد نوارها ، این الگوی به شش بخش مساوی تقسیم می شود. من به شما نشان خواهم داد که چگونه به زودی این را درست کنید.

در اینجا چند نمونه دیگر از عناصر طراحی به الگوی نیم دایره اضافه شده است: دامن جمع شده با پیراهن توری در اطراف سجاف ، دامن با پارچه های جانبی و جیب های جانبی شیب دار ، و الگو دامن کلوش با پلاستیک های جعبه وارونه و یک باند کنتراست. گزینه های بی پایان است!

بنابراین ، شروع می کنیم. تهیه الگوی نیم دایره بسیار آسان است. ریاضی کمی درگیر است ، اما به هیچ وجه پیچیده نیست ، و می توانم یک نکته را با شما در میان بگذارم تا کارهایتان را دو برابر کنید. برای این پروژه به کاغذهای الگویی ، قیچی کاغذی ، مداد ، خط کش ، منحنی انعطاف پذیر ، نشانگر و نوار نیاز خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در مورد این لوازم ، به این پست مراجعه کنید.

همچنین در عکس بالا متوجه خواهید شد که من چوب حیاط خود را روی خط کمر قرار داده ام ، زیرا این نقطه زمانی است که طول دامنم را تعیین می کنم. تصمیم بگیرید که چه مدت دامن خود را می خواهید ، یک سجاف اضافه کنید (من معمولاً با یک 5/8 ″ برای یک سجاف باریک می روم) ، و آن را از خط کمر تا سجاف ، تا دور آن مشخص کنید. پس از انجام این کار ، الگوی خود را برش بزنید و چیزی شبیه به این صورت داشته باشید:

اکنون ، شما باید دو گزینه برای ایجاد الگوی دامن پشت خود داشته باشید. می توانید از الگویی که تازه ساخته ایم استفاده کنید و دو عدد از آنها را برش داده و زیپ خود را در کنار آن قرار دهید ، یا می توانید این الگوی را به نصف برش داده و کمک هزینه درز را در مرکز عقب اضافه کنید که فوراً قطعه الگوی پشتی شما را ایجاد می کند. این روشی است که من ترجیح می دهم ، زیرا من زیپ پشت را بهتر از زیپ های جانبی می خواهم. برای این کار قطعه الگوی خود را به نصف بکشید و خط چین را در یک نشانگر ردیابی کنید. این خط خط مقدم شماست ، بنابراین پس از برش ، دیگر نیازی به مراحل بعدی ندارید. خط مقدم مرکز نیز خط مرکزی است و برای این کار فقط باید به درز کمک اضافه کنیم.

تاشو:

 

خط تاشو را می توانید مشاهده کنید:

آخرین مرحله افزودن کمک هزینه درز در مرکز عقب است ، که من در کاغذ خاکستری انجام داده ام:

تمام شد اگر تصمیم دارید که یک الگوی پشتی را بسازید ، دو قطعه را که به شکل زیر است به دست می آورید:

برچسب زدن را فراموش نکنید!

برای تهیه یک بند کمر برای این دامن ، به سادگی یک خط طول خط کمر ، به علاوه کمک هزینه درز را بکشید. من یک بند کمر را دوست دارم که عرض آن 1.25 ″ یا 1.5 است. قطعه تمام شده مانند مستطیل بلند به نظر می رسد. (مثالی را در پست الگوی دامن کامل از پاییز گذشته مشاهده کنید.)

 این همان چیزی است که یک دامن نیم دایره ای به نظر می رسد بدون اینکه هیچ عنصر طراحی دیگری به آن اضافه شود. من این یکی را از پنبه قلم موی دریایی درست کردم و 27 متر آن از کمر طبیعی من است. تقریباً تمام دامنهای من پوشیده شده است. اگر می خواهید دامن های خود را خط بکشید ، به سادگی الگویی را که قبلاً تهیه کردیم کپی کنید و آن را کوتاه کنید. آسان!

به من اطلاع دهید که چگونه پروژه های دامن نیم دایره شما معلوم می شود یا سوالی دارید. در هفته های آینده ، من به شما نشان خواهم داد که چگونه این الگوی اصلی نیمه دایره ای را تغییر دهید تا برخی از طرح های موجود در این پست ارائه شود. الگوی طراحی مبارک!


اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که ریاضی را از سر راه خود خارج کنید. هر کجا که راحت تر با دامن های خود نشسته اید ، کمر طبیعی یا کمی پایین تر را اندازه بگیرید. برای سهولت در پوشیدن ، به اندازه گیری کمر خود 1 Add اضافه کنید. سهولت پوشیدن ، مقدار اضافه شده به یک الگوی برای ایجاد آن است تا بتوانیم نفس بکشیم و حرکت کنیم و در لباس مان راحت باشیم. سهولت طراحی ، مبلغی است که به عناصر طراحی مانند جمع کننده ها یا چاشنی ها اضافه می شود.

کمر من 32 ″ است و با سهولت پوشیدن ، کل من 33 است. سپس این عدد با 3.14 تقسیم می شود. این عدد که در مورد من 10.5 است ، شعاعی است که ما برای ترسیم منحنی کمر استفاده می کنیم.

اندازه گیری کمر + سهولت پوشیدن = کل اندازه گیری کمر

اندازه گیری کامل دور کمر / 14/3 = شعاع منحنی کمر

ابتدا در گوشه کاغذ خود یک زاویه راست بکشید. دوست دارم از طرف برش کارخانه خود برای یکی از خطوط خود استفاده کنم ، سپس از خط کش خود برای ترسیم یک خط عمود استفاده می کنم ، همانطور که در اینجا مشاهده می کنید:

هنگامی که زاویه راست خود را ترسیم کردید ، خط کش خود را در گوشه قرار دهید و با استفاده از اندازه گیری شعاع که با تقسیم اندازه گیری کل کمر خود در 3.14 به دست آمد ، منحنی خط کمر را با استفاده از اندازه گیری شعاع رسم کنید.

درز دور کمر کشیده شده:

تفاوت نیم دایره و الگوی دامن کامل در این است که وقتی الگوی نیم دایره را ترسیم می کنید کل الگوی جلوی است ، نه نیمی از آن. بنابراین ، نکته من برای بررسی مضاعف کار شما در این مرحله استفاده از خط کش یا منحنی انعطاف پذیر شما و اندازه گیری خط کمر شما که تازه ترسیم کرده اید است. از آنجا که این روش نیمی از الگوی را ترسیم می کند ، خط کمر باید دقیقا نیمی از کل اندازه گیری کمر شما را اندازه گیری کند. در مورد من ، این 16.5 اینچ (33 ″ تقسیم شده توسط دو) است ، این همان چیزی است که من هنگام چک کردن اندازه گیری کردم. ممکن است لازم باشد کمی از درز جانبی خود اضافه یا تفریق کنید تا نیمی از کل اندازه گیری کمر شما باشد. اگر به عنوان مثال ، باید 1/4 off را خاموش کنید ، خوب است. این به هیچ وجه به الگوی شما آسیب نمی رساند.

وقتی خط کمر را کشیدید و همه چیز را دو برابر کردید ، کمک هزینه درز را به خط کمر و درزهای جانبی اضافه کنید. به یاد داشته باشید ، زیرا این الگوی تمام قطعه جلوی آن است ، از هر دو طرف به کمک هزینه های درز نیاز خواهید داشت. من 1/2 allow هزینه درز را اضافه می کنم ، نه 5/8. 5/8 allow کمک هزینه درز یک الگوی تجاری است ، نه آنچه در صنعت یا آنچه به من آموخته می شود استفاده می شود. من همچنین هرگز بیش از 1/4 add دور گردن یا روبرو اضافه نمی کنم ، اما این موضوع دیگر برای بار دیگر است.

بعد از افزودن کمک هزینه درز ، الگوی من به نظر می رسد:

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۵
رویا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی