آموزش خیاطی آسان

آموزش خیاطی آسان با رویا

آموزش خیاطی آسان

آموزش خیاطی آسان با رویا

۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۵:۵۹

رسم الگوی اساس بالاتنه

تهیه الگوی - تهیه الگوی اساس بالاتنه
 تنها الگوی لازم برای تهیه هر نوع پوشاک برای بدنهای بالا ، بلوزها ، مخازن ، ژاکت ها ، کت ها ، جلیقه ها ، حتی سینه بندها! تهیه بلوک پایه بدنه نیاز به دانش هندسه پایه دبیرستان دارد ، اما پس از اتمام کار ، شما الگوی جهانی برای همه نیازهای خیاطی بدن فوقانی خود متناسب با بدن خود دارید ، نه به مجموعه ای از اندازه گیری های از پیش تعیین شده بدن مبتنی بر انسان معمولی.

 

اولین چیزهایی که به رسم الگوی بالاتنه نیاز دارید؟

بدن و نوار اندازه گیری
یک حاکم ، ترجیحاً یک طویل
یک کاغذ بزرگ ، یا چندین برگ کاغذ چاپگر به هم چسبانده شده است. کاغذ شما باید 2 ″ گسترده تر از نیمی از اندازه گیری نیم تنه شما باشد.
مداد و پاک کن
یک منحنی فرانسوی ، به طور خاص طراحی شده برای کار بازوها و گردنبندها
* ** *** ** *

از آنجا که اندازه گیری های اصلی متریک هستند و معیارهای استاندارد برای اندازه گیری دقیق است (1/5 اینچ؟) ، من می خواهم به اندازه گیری های متریک بپردازم.

* ** *** ** *

مرحله 1 رسم الگوی بالاتنه: منشاء خود را علامت گذاری کنید. کاغذ خود را به صورت منظر یا با طولانی ترین ابعادی که به صورت افقی در مقابل شما قرار دارد ، جهت دهید. یک نقطه را در گوشه سمت چپ بالا در حدود 1 سانتی متر از هر دو لبه کاغذ علامت بزنید. این نقطه مبدأ شما ، پایه خانه شماست و تمام اندازه گیری ها و خطوط شما بر اساس این نکته صورت می گیرد. علامت گذاری این نقطه O.

مرحله 2: مربع خاموش. از نقطه مبدا O خود ، 1.5 سانتی متر به موازات لبه عمودی کاغذ بکشید و یک خط را به آن نقطه بکشید. آن نقطه را علامت گذاری کنید

مرحله 3: عمق Armscye. از نقطه A ، اکنون عمق میلگرد به علاوه 0.5 سانتی متر را اندازه می گیرید. بازوی بازو نصف دور بازو در مفصل شانه است. نقطه پایان B را علامت بزنید.


عمق Armscye

مرحله 4: عرض نیم تنه. از نقطه B ، یک خط عمود بر خط AB بکشید. این خط نصف طول اندازه گیری نیم سینه به علاوه 5 سانتی متر خواهد بود. نقطه انتهایی آن خط C را علامت بزنید.

مرحله 5: با کشیدن به سمت بالا از نقطه C ، یک خط به موازات خط OB بکشید ، برای همان فاصله با طول OB. اگر اندازه گیری نیم تنه شما از 92 سانتی متر یا پایین تر است ، این نقطه D. را علامت گذاری کنید. برای اندازه شلوار بالاتر از 92cm ، از ماشین حساب خود بیرون بروید - می خواهید 1/8 از فاصله بالاتر از 92cm را اضافه کنید. به عنوان مثال ، فردی که اندازه گیری نیم سینه 100 سانتی متر دارد 8 سانتی متر بالاتر از 92cm است. 1 / 8th 8cm 1cm است. این مقدار را به خطی که از نقطه C تازه کشیدید اضافه کنید و نقطه انتهایی D. را علامت بزنید. خطی از نقاط D و O را به هم وصل کنید. بعداً این خط را پاک خواهید کرد.


به سمت بالا از نقطه C

مرحله 6: به نقطه‌ی O برگردید. دوباره از نقطه O ، به موازات لبه عمودی کاغذ ، مستقیم به پایین بکشید ، فاصله را از نوک گردن تا کمر علامت بزنید. من یک ترفند برای پیدا کردن نوک گردنم دارم: سر خود را تا آنجا که می رود ، به عقب بکشید و دو انگشت را روی گردن خود قرار دهید که قسمت پشت سر و پشت گردن در آن ملاقات کند. آنها را به سمت شکاف وادار نکنید ، فقط آنها را در آنجا استراحت کنید تا قسمتهای بالای انگشتان سر شما را لمس کنند و قسمتهای زیرین روی گردن شما باشد. دوباره سر خود را بلند کنید ، و انگشت میانی شما روی بند شما خواهد بود. کمر کوچکترین نقطه تنه است و می توان با گره زدن نواری باریک از الاستیک در اطراف کمر و خم کردن بدن خود را پیدا کرد - الاستیک به باریک ترین قسمت تنه شما ، کمر می رسد. در طول ستون فقرات بین این دو نقطه اندازه گیری کنید. نقطه انتهایی این نقطه خط E جدید را علامت گذاری کنید.

مرحله 7: مربع مانند شکل زیر است. نقطه گوشه F را علامت بزنید.

کشیدن الگوی بالاتنه زنانه اختصاصی


خاموش کردن

مرحله 8: گردن. به نقطه O برگردید و اندازه گیری گردن را در 1/5 اندازه بگیرید (دور گردن در ناحیه گرفته شده است) منهای 0.2 سانتی متر. این نقطه را علامت گذاری کنید G. شما لازم نیست نقاط O و G را به هم وصل کنید ، اما اگر تصمیم گرفتید ، خط را به آرامی رسم کنید ، زیرا بعداً باید پاک شود.

مرحله 9: با استفاده از منحنی فرانسوی ، منحنی کم عمق را از نقاط A تا G بکشید. این لبه گردن پشت شما است.

 

مرحله 10: بازگشت به نقطه A. از نقطه A 1/5 اندازه گیری اندازه بازوی منهای 0.7 سانتی متر اندازه بگیرید. این نقطه H. را از نقطه H علامت بزنید ، خط عمود بر خط OB که نیمی از مسافت خط BC است رسم کنید (به تصویر زیر مراجعه کنید).

مرحله یازدهم: اندازه گیری شانه الگوی بالاتنه. اندازه گیری شانه تا حدی مشکل است. احتمالاً به دست دوم نیاز دارید تا به شما کمک کند. برای اندازه گیری شانه ها ، نوار اندازه گیری را در پشت خود بکشید ، از انتهای یک شانه تا انتهای دیگر. از اندازه گیری یادداشت بگیرید ، بعداً به آن احتیاج خواهید داشت. اکنون ، با خط کشیدن خط کش بر روی نقطه G ، خط کش خود را بچرخانید تا مسافت مورد نیاز برای علامت گذاری (1/2 اندازه گیری شانه ها + 1 سانتی متر) با خطی که در مرحله 10 کشیده اید تقاطع کند. به من خاطرنشان کرد که ممکن است این دو خط با هم تلاقی نداشته باشند ، اگر می بینید که خط H برای کاهش اندازه گیری شانه شما خیلی کوتاه است ، به جلو بروید و خط H را برای متناسب کردن امتداد دهید. به یاد داشته باشید که این نوع چیزها براساس میانگین است و ساختار بدن "متوسط" ، اما در واقعیت ، همه با آن میانگین مطابقت ندارند.)


پیدا کردن شانه

مرحله 12: نقطه را در نیمه راه بین نقاط G و I پیدا کنید. نقطه J را از نقطه J انتخاب کنید ، 5 سانتی متر به پایین و 1 سانتی متر از سمت چپ را اندازه بگیرید. این نقطه را علامت گذاری کنید K. نقطه K پایان دارت شانه است.

مرحله 13: از نقطه K ، دو خط مورب تا خط GI بکشید. آنها باید از خط 1 سانتی متر از همدیگر عبور کنند و خطوط باید از طول مساوی برخوردار باشند.


پشت شانه دارت

مرحله 14: اندازه گیری برگشت. از نقطه B ، نیمی از اندازه گیری پشت به علاوه 0.5 سانتی متر در طول BC را اندازه گیری و علامت گذاری کنید. یک راه آسان برای به دست آوردن اندازه گیری پشت ، قرار دادن یک تی شرت مناسب و اندازه گیری در پشت از درز بازویی تا درز بازویی در باریکترین نقطه (در سراسر پره های شانه) است. علامت گذاری این نکته L

مرحله 15: مربع از نقطه L تا خط HI. نقطه تقاطع M. را علامت بزنید. حتماً در این خط به آرامی مداد کنید ، زیرا بعداً آن را پاک خواهید کرد.

 


دوباره مکیدن

مرحله شانزدهم: نقطه بین L و M. را پیدا کنید. این نقطه N. را نیز پیدا کنید. همچنین نقطه را بین نیم و بین B و L. پیدا کنید. این نقطه را علامت گذاری کنید P. فاصله بین B و P را اندازه بگیرید و این فاصله را در امتداد خط افقی از علامت گذاری کنید. نقطه E. نقطه پایان Q را علامت گذاری کنید. یک خط متراکم از نقطه P تا نقطه Q بکشید.

مرحله 17: در حال حرکت به طرف دیگر ، 1/5 اندازه گیری گردن به علاوه 0.7 سانتی متر از نقطه D را ، در امتداد خط DO اندازه بگیرید. این نکته جدید R را علامت گذاری کنید


در حال حرکت ...

مرحله 18: اندازه گیری پایین از نقطه D 1/5 اندازه گیری گردن منهای 0.2 سانتی متر. علامت گذاری این نقطه S

مرحله 19: با استفاده از منحنی فرانسوی خود ، یک خط منحنی عمیق از نقطه R تا نقطه S. بکشید. این لبه گردنبند جلو است.

 


لبه جلوی گردن

مرحله 20: بوست دارت. از نقطه C ، فاصله را به نقطه B برساند و فاصله را در 1/2 اندازه سینه به علاوه 1/2 اندازه دارت قرار دهید. که Point T. را علامت گذاری کنید این قسمت می تواند کمی مشکل پیدا کند. برای به دست آوردن اندازه گیری قفسه سینه ، اندازه گیری پشت را از اندازه گیری نیم تنه کم کنید. اندازه دارت در واقع اندازه گیری نیست ، اما با اندازه نیم تنه اندازه گیری می شود. برای پیدا کردن اندازه دارت ، ابتدا از یک دارت 7 سانتی متری شروع کنید و برای هر 4 سانتی متر نیم تنه بالای 88 سانتی متر به آن 0.6 سانتی متر اضافه کنید. به ازای هر 4 سانتی متر نیم سینه زیر 88 سانتی متر مقدار 7Cm را کم کنید. بنابراین ، یک نیم تنه 100 سانتی متر دارت 8.8 سانتی متر دارد ، در حالی که یک نیم تنه 84 سانتی متر دارت 6.4 سانتی متر دارد. به اندازه دارت توجه کنید. یک خط عمودی از نقطه T تا درست زیر خط HI بکشید.

مرحله 21: نقطه Halfway Point را بین نقاط C و T پیدا کنید. این نقطه U را علامت گذاری کنید. یک خط عمودی متراکم را به سمت پایین بکشید تا با خط EF تلاقی کنید. نقطه تقاطع V. را علامت بزنید. این خط مقدم جبهه است.

مرحله 22: Bust Point را 2.5 سانتی متر زیر نقطه U قرار دهید. این نقطه BP را علامت گذاری کنید.

مرحله 23: با استفاده از Dart Size از مرحله 20 ، از نقطه R در امتداد خط DO اندازه گیری کنید. نقطه نتیجه W را علامت بزنید. حالا یک خط از نقطه R تا نقطه Bust (BP) و از نقطه BP تا W وارد کنید. اینها طرفین دارت شما هستند.

 


بوست دارت

مرحله 24: توجه خود را به خط ساختمانی که از نقاط H ، M ، و I عبور می کند تغییر دهید و 1.5 سانتی متر را پایین بیاورید و به آرامی در یک خط ساخت و ساز جدید ، موازی با اول ، در وسط بلوک بکشید.

مرحله 25: حرکت محوری را که در مرحله 11 انجام دادیم تکرار کنید. خط کش خود را بر روی نقطه W صفر کنید و خط کش را بکشید تا آنکه از خط ساخت در فاصله اندازه گیری شانه عبور کند. این نقطه تقاطع X را علامت بزنید.

 


بازگرداندن محوری

مرحله 26: اندازه گیری به سمت بالا 1/3 از عمق رنگ بازوی از نقطه T را انجام دهید و آن نقطه Y را علامت بزنید. نقطه نیمه را بین نقاط L و T پیدا کنید. آن نقطه Z را مشخص کنید. نقطه Z را مشخص کنید. یک نقطه عمودی شکسته از نقطه Z بکشید تا اینکه خط کمر (خط EF) ، و نقطه تقاطع AA را علامت بزنید.

مرحله 27: یک خط کوچک به سمت داخل را به سمت نقطه ای از نقطه L و نقطه T بکشید. طول آن بسته به اندازه شلوار شما متفاوت خواهد بود.

طول باند اندازه گیری بوست
82cm یا کوچکتر 2.275cm 1.75cm
82-94cm 2.5cm 2cm
94-107cm 3cm 2.5cm
بالاتر از 107cm 3.5cm 3cm
مرحله 28: با استفاده از منحنی فرانسوی خود ، منحنی بازوی بازو را بکشید تا به راحتی از نقاط ساختمانی I-M-L Segment-Z-T Segment-Y-X عبور کند.

 


نقاشی در Armscye

مرحله 29: بسته به اندازه گیری اندازه شلوار خود ، خط DF را به پایین 0.5 - 1.5 سانتی متر افزایش دهید (برای اندازه های کوچک 0.5 سانتی متر ، 1.0 سانتی متر برای واسطه ، 1.5 سانتی متر برای بزرگ). نقطه انتهایی AB را علامت گذاری کنید. خطی را از AB به E. بکشید این تضمین می کند که کمر افقی باقی می ماند و بالا نمی رود.


گسترش خط

مرحله 30: دارت را در اطراف هر یک از خطوط ریزگرد که از مرز پایین بلوک (خط AB تا E) تا خط قبل از میلاد امتداد می یابد بکشید. و این جایی است که دستورالعمل های گیدوود کمی فجیع و پیچیده می شوند ، بنابراین می خواهم برای کشف آنها تلاش کنم:

(با تشکر از Muushka به خاطر کمک به من در روشن کردن این دستورالعمل ها!) در پایان این ، آنچه را که از خط E AB باقی مانده است باید اندازه گیری کند ((اندازه گیری غرفه +3) + (اندازه گیری کمر + 6)) / 2. به عنوان مثال ، اگر شما با یک شلوار 88 سانتی متری و دور کمر 65 سانتی متر کار می کنید ، ریاضی باید به شرح زیر باشد

((88 + 3) + (65 + 6)) / 2

88 + 3 = 91
65 + 6 = 71
91-71 = 20 (این مقدار مورد نیاز است که باید در دارت در سراسر اطراف گرفته شود)
20/2 = 10 (این چیزی است که ما نیاز داریم تا در دارت را بر روی الگو بکشیم)

با تقسیم دارت تا حد ممکن ، به حالت عادی برگردیم ، برگشت می کنیم = 3cm ، Side = 3cm ، Front = 4cm


نقاشی در دارت

مرحله 31: طرح بلوک خود را از قبل بازنویسی کنید و در امتداد این خطوط برش بزنید تا به بلوک اصلی پایه نهایی ، نزدیک نزدیک برسید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۲۲
رویا محمودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی